streda 24. apríla 2013

Kto už by sa sťahoval bližšie k Antarktíde?

 Z Red Hatu nepíšu, takže s ničím bombastickým sa s vami podeliť nemôžem, ale aby sme neporušili tradíciu, tak dám do pľacu pár nových vecí.

Tá najzaujímavejšia je asi tá, že nakoniec som sťahovanie do Melbourne (prípadne Sydney či Aucklandu) zrušil. Pôvodný plán bol v piatok letieť, ale nakoniec som si to rozmyslel. Koho by zaujímalo, že prečo, tak tu je môj zoznam dôvodov, v náhodnom poradí (a koho to nezaujíma, tak naozaj nechápem, načo tento blog číta, ešte nikdy sa tu nič inteligentné neobjavilo ;))
  • prepil som peniaze na letenku ;)
  • na juhu (a to sa vzťahuje aj na Auckland) je teraz naprd počasie, prší, zima, ... slnečno je tam fakt veľmi zriedkavo
  • je tam oveľa drahšie
  • veľa ľudí mi povedalo, že proste toto je normálna vec - či už fakt, že hľadám "len" mesiac alebo to, že sú tu také vlny (nedávno bola Veľká noc, teraz je tu vo štvrtok zase sviatok, čiže ďalšie 4 dni nikto nič nerobí), takže treba počkať; mimochodom, áno, skvelá voľba termínu migrácie, vidno že som si to premyslel
  • keď som sem letel, tak naozaj, na pracovných portáloch boli fantastické ponuky, je dosť nepravdepodobné, že teraz už ďalšieho polroka nikto nebude podobné miesta obsadzovať
  • mesto mi veľmi vyhovuje, nie je to tu preľudnené, poznám tu super ľudí, predstava, že toto všetko sa teraz zresetuje a môžem začať odznova je tiež dosť nevábna
Za Melbourne som mal tieto argumenty:
  • oveľa väčšie mesto, väčšia šanca nájsť si prácu (čo potvrdzujú aj tie pracovné portály)
  • veľa ľudí ho popisuje ako "veľmi európske"
  • ak by to nevyšlo, videl by som aspoň ďalšie austrálske mesto pred mojou deportáciou :)
  • začínal by som na "čistom stole", tzn. agentúram by som vedel poslať možno "krajšie" životopisy (tieto v Brisbane už môj majú, takže aj keď ho časom vylepšujem, nemôžem tam už dať totálne odlišné veci)
  • väčšia CZ/SK komunita? (možno áno, možno nie, ale samozrejme to nič nezaručuje)
Keď som si to takto zhrnul, tak som si nakoniec povedal, že čert to ber, ostávam. Možno to bude moja osudová chyba, možno nie, uvidíme. Plán je zhruba taký, že keď budem mať peniaze už len na posledné dva týždne, tak si kúpim letenku domov (ideálne cez Sydney / Melbourne) -- Baky mi sľúbil, že dovtedy na ňu našetrí -- a pôjdem až na nulu, pozrieť, čo sa bude dať, pocestovať stopom do vnútrozemia atď, nech je aspoň nejaká sranda.

Druhá nečakaná vec v mojom akciou nabitom živote je, že som sa (aj v súvislosti s hore uvedeným) rozhodol konečne vysťahovať z hostela. Ono duševné zdravie máme len jedno a opäť, buď som o dva mesiace doma alebo tu budem mať prácu. Pár desiatok dolárov týždenne na tom nič nezmení. Takže včera som veľmi profesionálne otvoril tri stránky, kde sa dajú nájsť zdieľané byty / domy, zareagoval na prvý inzerát, čo som videl, bol to o pár hodín pozrieť a dnes som sa dozvedel, že na dva mesiace tam teda môžem od prvého mája bývať. A áno, samozrejme, že zase ženské.

V niektorom z ďalších blogov alebo na FB dám nejaké obrázky, vyzerá to naozaj super a čisto (veď ženy, že), stojí ma to "len" o 47 AUD na týždeň viac, je to doslova o pár metrov vyššie po hlavnej (to bol cieľ -- ostať vo West Ende), takže som spokojný. A majú trúbu, luxus, ktorý bol mesiac nedosiahnuteľne ďaleko.

V piatok večer ideme takmer s celou našou partiou do československého klubu, jednak na vyprážaný karfiol s tatarkou, druhak skúsiť nejaký networking (pozdravujem, Andy ;)), je istá šanca, že niektorí z tých emigrantov majú vlastný biznis alebo nám aspoň niečo zaujímavé poradia. Na obed chcem ešte skočiť aj do poľského klubu, pre zmenu na pirohy s hríbami a kapustou, moc sa tam nikomu nechce, ale je to zase v dosahu bicykla, tak v pohode. Skúsim sa ich popýtať tiež na nejaké rady, prípadne rovno Dzien dobry, szukam pracy :)

Trocha optimizmu na záver: z čista jasna mi včera písal Ludwig, môj bývalý šéf z Viedne, že či by som nemal záujem pre nich pracovať na jednom projekte. Ja som im totiž pred odchodom toto navrhoval (mal som nejakú slabú chvíľku a napadlo mi, že čo keď tu tú prácu tak skoro nezoženiem, ja som rátal tak prvé dva-tri týždne, haha), ale on bol dosť skeptický a bolo vidno, že na toto pristúpi, až keď bude fakt v prdeli. A čo čert nechcel, ako som odišiel z firmy ja, tak behom pár týždňov zrazu nastala situácia, že odišlo ďalších päť-šesť veľmi schopných ľudí (čo vám poviem, bezo mňa život v práci stráca zmysel), čo pri počte cca 13 ľudí celkovo nie je až tak zanedbateľné percento. Takže zrazu bol veľmi ústretový. Len ešte ten kontrakt musia podpísať, takže je to tiež otázka pár týždňov.

Môj druhý zdroj príjmu bude minimálne v pondelok, dohodol som si brutálny deal cez Airtasker, za 30 AUD sa nejakej babke pôjdem pozrieť na notebook, ktorý jej padol na zem, že či ho má dať do servisu alebo sa to ešte dá rozchodiť. Pôvodne to mala za 40, ale vravím jej, že 10 ma stojí cesta a za dvacku si kúpim obed, viac fakt za toto pýtať nemôžem.

Takže tak, snáď sa to nejako všetko zase nedovrzá.
pošli na vybrali.sme.sk